Statens HR blev fredag d. 15. oktober opdateret med en ny version fra systemleverandøren Oracle. Opdateringen medførte nogle mindre ændringer i brugergrænsefladen i Statens HR samt enkelte fejlrettelser, som gennemgås nedenfor. I forhold til brugergrænsefladen er ikonerne i øverste højre hjørne (f.eks. huset) blev redesignet, så de fremstår mere enkle.
Datostyring virker igen korrekt i avanceret søgning
Der har tidligere været udfordringer med hvilken dato, man kunne fremsøge ansatte på med avanceret søgning. Udfordringen var, at man skulle søge per en dato, som lå efter medarbejderens startdato eller datoen for ændringen, for at få det korrekte resultat.
Denne udfordring er med releasen løst, og man kan igen fremsøge medarbejdere per deres reelle ansættelsesdato. Når der skal laves en ændring, vil startdatoen igen autoudfyldes med den dato, som man har søgt medarbejderen frem på via feltet ’Gældende pr. den’. Dermed udgår vejledningen til workaroundet også.
Fejl ved afslutning af ansættelsesforhold rettet
Efter seneste opdatering fra Oracle har der været en fejl i forhold til at afslutte ansættelsesforhold på de personer, der har flere ansættelsesforhold på samme arbejdsrelation.
Dette resulterede i, at transaktionen for at afslutte et forhold fejlede. Det har Oracle nu rettet, og funktionen virker igen i Statens HR. |