Nyt fra Økonomistyrelsen
Økonomistyrelsen - logo

Aktuelle nyheder

Kommende forbedringer af Statens HR

Vi arbejder løbende på at forbedre funktionaliteten og brugeroplevelsen i Statens HR. I dette efterår har vi sammen med vores leverandør iværksat en række udviklingsaktiviteter, som bliver implementeret i Statens HR i slutningen af 2021. Der vil være forbedringer af flere områder, herunder integrationen til Campus, fejlhåndteringsmodulet, effektmodulet, rettighedsstyring, HR-Sag med mere.   
 
Derudover har vi bestilt en større opgradering af leverandørens integrationsplatform, der vil gøre det muligt at lave en generel forbedring til særligt integrationen mellem Statens HR og Statens Lønløsning. Opgraderingen vil ske i 2022.   
 
De konkrete forbedringer for 2021 er beskrevet mere detaljeret på Økonomistyrelsens hjemmeside i Statens HRs roadmap.
» Tilgå Statens HRs roadmap
 
 

Ændringer i diskrepansrapporten

Der er foretaget ændringer til diskrepansrapporten, som træder i kraft fra den rapport, der trækkes efter lønkørslen 5. november 2021.
 
Ændringerne består i at felterne: ”PKAT”, ”Klasse”, ”Trin”, ”Oprykningsdato”, ”Pensionskasse” og ”Skatteoplysninger” fremadrettet ikke længere vil være en del af rapporten.  
 
Ændringen er foretaget på baggrund af ønsker fra brugere af Statens HR, samt ud fra en målsætning om at gøre diskrepansrapporten mere målrettet i forhold til det der har betydning for lønudbetaling. 
 
 

Gå-hjem-møde om Diskrepansrapporten

Onsdag den 10. november kl. 14 -15 afholder Statens HR et Gå-hjem-møde vedrørende Diskrepansrapporten.   
 
På mødet vil vi gennemgå indholdet i diskrepansrapporten, eksempler på forskelle og hvordan disse kan afhjælpes. Mødet henvender sig til HR-medarbejdere samt lokaladministratorer.  
 
For at gøre mødet så relevant som muligt, vil vi bede jer om at indsende spørgsmål til diskrepansrapporten forud for mødet. Det gør I ved at oprette en supportsag via Serviceportalen af typen ”Spørgsmål” med følgende overskrift: ”Input til Gå-hjem-møde om Diskrepansrapporten". Jeres input skal senest være modtaget den 3. november.

Drift og support

 

Følg med i driftstatus

Driftstatus på Statens HR opdateres løbende med seneste nyt. 
» Se aktuel status
 
 

Få hjælp på hjemmesiden

På vores hjemmeside finder du alle systemvejledninger til Statens HR. Vejledningerne bliver løbende opdateret
» Se vejledninger
 
 

Stil spørgsmål og forslag i Serviceportalen

Udover at melde eventuelle fejl i Serviceportalen kan lokaladministratorer og superbrugere også stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende Statens HR i Serviceportalen. Vær gerne så præcis som mulig og vedhæft eventuelt skærmdumps, der visuelt forklarer forslaget eller spørgsmålet. 
 
Husk at overstrege eller fjerne eventuelle personfølsomme data inden indsendelse. Dette gælder også, hvis der er uhensigtsmæssigheder i skabelonernes layout.
» Tilgå Serviceportalen