Med releasen den 15. december 2021 kom der en række yderligere funktionaliteter i HR Sag, som muliggør, at HR kan taste yderligere information til Statens Administration direkte i Statens HR.
Dette gælder bl.a. muligheden for at bestille organisatoriske ændringer, hvor Statens Administration skal involveres (f.eks. bestilling af nyt tjenestested), og muligheden for at sende visse typer af dokumenter til Statens Administration via dokument records.
De nye funktionaliteter betyder, at flere af de nuværende blanketter i lønportalen ikke længere skal anvendes. Dele af funktionaliteten fungerede ikke som tilsigtet, og er ved at blive justeret. Det betyder, at organisatoriske ændringer kan bestilles med den nye funktionalitet i Statens HR. Men ved eventuelt tilbageløb fra Statens Administration skal der i en kortere periode indsendes en ny serviceanmodning, hvis der skal foretages rettelser på den tidligere indsendte serviceanmodning.
Endvidere er det endnu ikke muligt for Statens Administration at åbne dokumenter indsendt via dokument records. Bestillinger, der kræver brug af dokument records, kan derfor endnu ikke sendes via HR Sag, men skal fortsat ske via lønportalen. Vi påregner, at have begge dele løst i løbet af første kvartal 2022 og vil kommunikere herom i nyhedsbrevet.
Med henblik på at være klar til endelig ibrugtagning af de nye HR Sag funktionaliteter, har vi allerede nu opdateret tre vejledninger, som beskriver de nye muligheder, herunder 'Vejledning til felter i kompensation', 'Dokumenter til Statens administration' og 'Organisatoriske ændringer i samarbejde med Statens Administration'. |