Nedenstående forbedringer vedrørende HR-sag er implementeret med opdateringen, der blev lagt på løsningen den 15. december 2021. Se den samlede oversigt over forbedringerne via linket nederst, som giver en uddybning af opdateringen af Statens HR.
Vedhæftninger til individuelle ansættelser
Det har ikke tidligere været muligt for HR-medarbejdere at vedhæfte dokumenter i HR-Sag til brug for Statens Administrations viderebehandling af en Serviceanmodning. Efter forbedringen er gennemført i december, er det muligt at vedhæfte dokument, der kan knyttes til et individuelt ansættelsesforhold.
Bestilling af ændring til SLS strukturdata
Med denne forbedring er der oprettet kategorier i HR-Sag, der gør det muligt at foretage en bestilling til Statens Administration om at ændre nogle af de strukturelle eller organisatoriske data, der er knyttet til institutionen i Statens Lønløsning, såsom administrative tjenestesteder.
Tilretning og nye felter
Der er introduceret en række nye felter og registreringsmuligheder i HR-Sag, der tidligere skulle håndteres via blanketter i lønportalen. Derudover tilrettes en række tekster, felter m.m. Der er kommet en række nye elementer ind under 'Adminstrer kompensation'. Det drejer sig om:
- Ekstra pensionsindbetaling, der anvendes til alle ekstra pensionsindbetalinger, både fra arbejdsgiver og medarbejder.
- Efterindtægt, der anvendes ved udbetaling af efterindtægt til bo.
- Engangsydelser – Tilkøb, som omhandler udbetaling eller træk af engangsydelser (anvendes kun af kunder med særlig tilkøbsaftale hos Statens Administration).
- Andre indberetninger, der kan anvendes som opfølgning til indberetning til Administrer kompensation i form af ekstra information til Statens Administration.
- PENSAB – Tjenestemandspension, der erstatter PENSAB blanketten i lønportalen.
- PENSAB – Øvrige oplysninger.
Der er fortsat blanketter i Lønportalen som dækker de processer, der ikke kan håndteres i Statens HR. Disse blanketter skal anvendes som hidtil. |