Den 18. maj bliver der lagt en opdatering på Statens HR, hvilket betyder, at løsningen ikke må benyttes fra kl. 16-19.
Nye placeringer samt helt nye ikoner på startsiden
Efter opdateringen den 18. maj vil startsiden for Statens HR se lidt anderledes ud, når man som HR-medarbejder logger på løsningen. Opdateringen indeholder nemlig en omrokering af en række ikoner samt oprettelsen af nogle nye ikoner. Håbet er, at dette vil forbedre brugeroplevelsen, da vi fx samler alle ikoner, som skal benyttes i forbindelse med en ansættelse, under samme fane, så man sparer et par klik. Desuden oprettes der en ny fane, som samler indgangene til fejlhåndtering og support.
Ændring af placering for eksisterende ikoner
- Ikonerne 'CPR' og 'Synkroniser kompensation' flyttes fra fanen 'Øvrige moduler' til 'Min arbejdsstyrke'
- Fejlhåndtering flyttes fra fanen 'Øvrige moduler' til en ny fane, der hedder 'Fejlhåndtering og support'
- Hvis man har delegerede ansættelsesbreve, vil disse fremadrettet ligge under fanen 'Delegerede ansættelsesbreve'
Ændring i fanestruktur
- Ny fane oprettes med navn 'Fejlhåndtering og support'. Herunder kommer fire ikoner – 'Fejlhåndtering', der flyttes fra fanen 'Øvrige moduler', og tre nye ikoner: 'Statens HR Serviceportal', 'Statens It's Serviceportal' og 'Vejledninger til Statens HR'. Synligheden af disse ikoner afhænger af ens roller og rettigheder i systemet.
- Ny fane oprettes med navn 'Delegerede ansættelsesbreve'. Denne vil kun være synlig for HR-medarbejdere i de institutioner, som har delegerede skabeloner.
- En række faner skifter placering, så den nye rækkefølge for HR-medarbejdere ser sådan ud: Mig, Mit team, Min arbejdsstyrke, HR Sag, Support & fejlhåndtering, Ansættelsesbreve, Delegerede ansættelsesbreve, Ændringsbreve, Lønændringsbreve, Effekthåndtering, Rapporter, Værktøjer og Andre.
Vejledninger er ved at blive opdateret med skærmbilleder af den nye startside. |