Nyt fra Økonomistyrelsen
Økonomistyrelsen - logo

Aktuelle nyheder

 

Konsolidering af Statens HR

Statens HR går i de kommende år ind i en konsolideringsfase, hvor fokus er at skabe mere brugervenlighed og en væsentlig højere grad af brugertilfredshed.
 
Der skal skabes bedre funktionalitet i løsningen, der i højere grad understøtter brugernes behov. Resten af året har vi fokus på at konsolidere grundfunktionaliteten yderligere for de mange medarbejdere, der dagligt arbejder i Statens HR. Konsolideringen skal ske i et tæt samarbejde med jer, og derfor har vi som led i vores øgede fokus på brugerinvolvering lanceret de to første brugergrupper.
 
Vores mål og ambition er en tæt, agil og dynamisk brugerinddragelse, hvor der i et samarbejde med brugergrupperne løbende arbejdes på at udvikle og forbedre de hovedprocesser, som Statens HR understøtter.
 
Ambitionen er, at vi ved årets udgang har forbedret brugerrejsen og brugertilfredsheden markant ved de elementer og delprocesser i systemet, som brugergrupperne har arbejdet med.
 
Planen er med tiden at oprette en god håndfuld faste brugergrupper til at understøtte og udvikle udvalgte hovedprocesser i Statens HR. Hold øje med vores hjemmeside og nyhedsbrev for information om tilmelding til brugergrupperne.
 
I er som altid velkomne til at komme med tilbagemeldinger og gode forslag i Serviceportalen til, hvordan Statens HR kan blive en så god løsning som overhovedet muligt.
 
 

Møde i brugergruppen Medarbejderadministration

Den 20. juni 2022 blev der afholdt 3. møde i brugergruppen for Medarbejderadministration. Der var god stemning og stor diskussionslyst i gruppen – og det sætter vi stor pris på.
 
Gruppen kom med inputs til prioriteringen mellem syv løsningsforslag til forbedrede processer mod Statens IT i brugeroprettelsen. Højdespringerne blev ’Forsinket oprettelse af brugere i AD’ og ’Overførsel af Lokation i AD’.
 
Gruppen gav desuden gode inputs til det videre arbejde med at forbedre serviceanmodningerne, og vi vendte også kort det komplicerede arbejde, der pågår i forbindelse med 'Forventet slutdato'.
 
Der blev nedsat testgrupper for begge projekter, som skal være med til at teste løsningsforslagene.  
 
 

Opdatering af Statens HR i juni

Den 15. juni blev der lagt en større opdatering på Statens HR, der desværre har medført nogle fejl i løsningen. Blandt andet:
  • Fejlagtig integration mellem Statens HR og Statens Lønsystem på forventet slutdato i perioden fra den 15. juni til den 23. juni 2022. Statens HR har været i kontakt med alle de berørte institutioner med henblik på at få håndteret hændelsen. Driftssupport for Statens HR opdateres løbende.
  • Initialer overføres ikke til SIT AD.
  • Manglende overførsel til fejlhåndteringsmodulet.
Flere af fejlene er allerede løst. Man kan følge driftsstatus for Statens HR, der opdateres løbende. 
» Se aktuel status
 
 

God sommer

Nyhedsbrevet fra Statens HR holder også sommerferie i juli måned og vender tilbage den 10. august 2022.

Team Statens HR ønsker jer alle en god og varm sommer.

Drift og support

 

Diskrepansrapporten holder sommerferie d. 22/7-9/9

Diskrepansrapporten, der viser forskelle mellem Statens HR og Statens Lønsystem, holder sommerferie i perioden for de to lønkørsler i august.
 
Sidste diskrepansrapport inden ferien er klar den 22. juli 2022 og første rapport efter ferien er klar den 9. september 2022.
 
 

Følg med i driftsstatus

Driftsstatus på Statens HR opdateres løbende med seneste nyt. 
» Se aktuel status
 
 

Få hjælp på hjemmesiden

På vores hjemmeside finder du alle systemvejledninger til Statens HR. Vejledningerne bliver løbende opdateret
» Se vejledninger
 
 

Stil spørgsmål og forslag i Serviceportalen

Udover at melde eventuelle fejl i Serviceportalen kan lokaladministratorer og superbrugere også stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende Statens HR i Serviceportalen. Vær gerne så præcis som mulig og vedhæft eventuelt skærmdumps, der visuelt forklarer forslaget eller spørgsmålet. 
 
Husk at overstrege eller fjerne eventuelle personfølsomme data inden indsendelse. Dette gælder også, hvis der er uhensigtsmæssigheder i skabelonernes layout.
» Tilgå Serviceportalen