I vores nyhedsbrev den 15. juni beskrev vi i nyheden ”Bedre håndtering af fratrædelser i integrationen mod Statens Lønløsning”, hvordan integrationslogikken mod Statens Lønløsning blev ændret. Vi har efterfølgende fået tilbagemeldinger på, at der er usikkerhed om, hvad det betyder i praksis. Dette uddybes med nedenstående eksempel, da det også har indvirkning på sagsgangen mod Statens Administration ved indmelding af nogle typer fratrædelser.
Grundlæggende har ændringen betydet, at en medarbejder, der i Statens Lønløsning har en fremtidig AKKO registreret i Statens HR, automatisk får opdateret denne, hvis en ny fratrædelse tastes i Statens HR.
Eksempel:
Peter er ansat i en tidsbegrænset stilling, og HR-afdelingen har anmodet Statens Administration om, at der registreres en fratrædelse i Statens Lønløsning pr. 01-06-24. Fratrædelsen er ikke registreret i Statens HR, her har man evt. kun angive en ”forventet slutdato”.
Peter vælger imidlertid at opsige sin stilling, og stopper nu i stedet pr. 01-11-22. Den hidtidige praksis har været, at HR-afdelingen skulle sende en serviceanmodning til Statens Administration, om at medarbejderens fratrædelsesdato skal ændres i Statens Lønløsning, og derudover selv registrere den nye fratrædelsesdato i Statens HR. Hvis det kun var den nye fratrædelsesdato, der blev registreret i Statens HR, ville det have medført en integrationsfejl til Statens Lønløsning, fordi der allerede var registreret en anden fratrædelsesdato i Statens Lønløsning.
Med den nye forbedrede logik skal HR-afdelingen blot taste den nye fratrædelsesdato 01-11-22 på Peter i Statens HR, og så sørger integrationen for, at den gamle dato i Statens Lønløsning fjernes og erstattes af den nye. Det vil sige, at der ikke længere er behov for at melde ændringen om fratrædelsen i Statens Lønløsning til Statens Administration i dette scenarie.
Hvis du har spørgsmål til den nye logik, er du altid velkomne til at oprette en sag i serviceportalen via din superbruger eller lokaladministrator. |