For at give institutionerne bedre mulighed for at forankre administrationen af effekthåndtering i de kontorer, som har opgaven, er rollen 'effektadministrator' blevet oprettet. Denne rolle kan udføre de samme opgaver som en lokaladministrator. Dermed kan opgaven placeres i det kontor, hvor effektmedarbejderne er placeret i stedet for at opgaven ligger hos en lokaladministrator, som er tilknyttet HR. Som effektadministrator kan man:
- Melde sager ind i Serviceportalen, dvs. at sager vedr. fejl og bestillinger relateret til effekthåndtering, ikke længere behøver at ske via en superbruger eller lokaladministrator i HR. Det kan nu håndteres lokalt i f.eks. det servicekontor, som håndterer institutionens effekter.
- Vedligeholde den lokale opsætning af effektmodulet, f.eks. hvilke effektkategorier og effekttyper, der skal benyttes i institutionen. Samt opsætte og vedligeholde effektpakker.
- Omfordele effektmedarbejderopgaver f.eks. ved sygemeldinger.
Kurset afholdes den 17. november kl. 8.30 - 12.30. Det koster 1.500 kr. og tilmelding til kurset sker via Campus.
En institution kan have 2-3 effektadministratorer. |