Statens HR bliver opdateret (i dag) onsdag den 30. november. Opdateringen indbærer, at løsningen ikke må benyttes den 30. november i tidsrummet fra kl. 16-20.
Fra og med opdateringen vil der være to forbedringer til håndtering af serviceanmodninger til Statens Administration. Forbedringerne er beskrevet nedenfor.
1. Automatisering af serviceanmodning ved ansættelse:
Fremover udfyldes alle felter af serviceanmodningen undtagen feltet ”Løngruppe” automatisk ved en ansættelse. Status sættes til ”afventer afsendelse”. Ved indtastning af løngruppenummer og tryk på "Gem" ændres til status ”Ny” og kan ses af Statens Administration.
Feltet ”Detaljer om serviceanmodning” er fjernet, da det alene er et felt, der benyttes af Statens Administration.
2. Ændret adgang til serviceanmodninger:
Fremover vil HR medarbejdere kunne se og arbejde med hinandens serviceanmodninger til Statens Administration. Brug funktionen ”se alle” i arbejdslisten for at se kollegernes sager.
HR-medarbejdere er de, der er anført som en ”HR ressource” i Statens HR og tilknyttet en ”sagskø”. I forbindelse med opdateringen er alle HR-medarbejdere tilknyttet sagskøer ajourført i samarbejde med de driftsansvarlige for Statens HR. Opret en sag i serviceportalen ved behov for at få opdateret medlemmerne af sagkøen.
For institutioner med forvaltningsopdeling vil sagskøen være oprettet per forvaltning. |