Vejen fra udviklingsønske til konkret forbedring i Statens HR følger en struktureret proces. Når et udviklingsbehov meldes ind i Serviceportalen af brugerne, er næste step, at behovet kvalificeres af Økonomistyrelsen i dialog med relevante brugergrupper, samarbejdsparter og leverandøren. Herefter kategoriseres, scores, drøftes og prioriteres ønskerne ud fra en række forskelige kriterier og aktuel roadmap for udvikling.
Typisk tager den samlede proces 4-7 måneder fra de første drøftelser og prioritering af udviklingsønsker over kravspecifikation og udvikling til test og release til HR medarbejderne kan tage ændringerne i brug.
Forventningen er, at brugergrupperne skal involveres i alle procestrin, hvor det er relevant.
Udviklingen af Statens HR indgår således i en strategisk proces, baseret på struktureret prioritering og kvalificering af udviklingsønsker gennem brugerinvolvering samt planlægning og udvikling i samarbejde med leverandøren og øvrige samarbejdsparter.
Pt. har Økonomistyrelsen modtaget 475 ønsker gennem Serviceportalen til udvikling og forbedring af Statens HR. |