Nyt fra Økonomistyrelsen
Økonomistyrelsen - logo

Aktuelle nyheder

 

Bedre vejledning i Statens HR – Vil du hjælpe?

På baggrund af Brugertilfredshedsundersøgelsen fra 2022 har Økonomistyrelsen igangsat projektet ’Vejledning i Statens HR’, hvor formålet er forbedret vejledning. I første omgang er opgaven en kortlægning af, hvor der er behov for at sætte ind ift. brugernes oplevelse af vejledning i SHR.  
 
Ved at inddrage brugere af løsningen håber vi at kunne kvalificere udviklingen bedst muligt. Derfor har vi brug for at få så mange svar som muligt på denne korte spørgeskemaundersøgelse omhandlende brugen af de vejledninger til Statens HR, der ligger på Økonomistyrelsens hjemmeside (se link i bunden af nyheden).
 
Samtidigt har vi brug for 5-6 brugere, der vil hjælpe os med at identificere, hvordan vi bedst kan understøtte jeres arbejde i Statens HR. Projektet vil resultere i en brugerrejse samt udvikling af en strategi til, hvordan brugerne fremover vejledes i Statens HR.  
 
Vi vil gerne tale med både nye og mere erfarne brugere af Statens HR. Deltagelse vil indebære en online workshop med 5-6 deltagere samt et individuelt interview (enten fysisk i København eller online), begge dele af ca. 2 timers varighed. Du behøver altså ikke befinde dig tæt på København for at deltage.  
 
Er du interesseret i at deltage i workshop og interview, så send en mail til statenshr@oes.dk med følgende oplysninger:  
 
  • Dit navn?
  • Arbejdsplads?
  • Hvor længe har du brugt Statens HR?
  • Hvor længe har du arbejdet på din nuværende arbejdsplads?
  • Til hvilke arbejdsopgaver i Statens HR har du oftest behov for vejledning?  
 
Videresend gerne information om projektet til medarbejdere eller kolleger der er brugere af Statens HR og som kan være interesserede.
» Link til spørgeskemaundersøgelse
 
 

Det er tid til at tjekke Diskrepansrapporten

Næste frist for indrapportering til Statens Lønsystem er mandag den 8. maj klokken 14, og det er derfor tid til at gennemgå Diskrepansrapporten for afvigelser mellem Statens Lønsystem og Statens HR.      
 
Afvigelser kan opstå, når der er foretaget ændringer i et af systemerne, som kræver godkendelse i det andet. Det kan for eksempel dreje sig om fremdaterede ændringer til arbejdstid.      
 
Det er institutionens ansvar at følge op på Diskrepansrapporten, som nu ligger tilgængelig på SFTP-sitet. Se en oversigt over kommende lønkørsler her:
» Se kommende lønkørsler
 
 

Kursus for nye brugere af Statens HR

Den 10.-11. maj afholdes der et kursus for nye brugere af Statens HR.
 
Kurset er henvendt til nye brugere af Statens HR eller brugere, der har brug for en genopfriskning af, hvordan personaleadministration håndteres i løsningen.
 
På kurset vil der blandt andet blive undervist i sagsgange i Statens HR, ansættelse og fratrædelse af en medarbejder, fravær og meget mere.
» Læs mere og tilmeld dig kurset her
 
 

Drift og support

 

Følg med i driftsstatus

Driftsstatus på Statens HR opdateres løbende med seneste nyt. 
» Se aktuel status
 
 

Få hjælp på hjemmesiden

På vores hjemmeside finder du alle systemvejledninger til Statens HR. Vejledningerne bliver løbende opdateret
» Se vejledninger
 
 

Stil spørgsmål og forslag i Serviceportalen

Udover at melde eventuelle fejl i Serviceportalen kan lokaladministratorer og superbrugere også stille spørgsmål og komme med forslag vedrørende Statens HR i Serviceportalen. Vær gerne så præcis som mulig og vedhæft eventuelt skærmdumps, der visuelt forklarer forslaget eller spørgsmålet. 
 
Husk at overstrege eller fjerne eventuelle personfølsomme data inden indsendelse. Dette gælder også, hvis der er uhensigtsmæssigheder i skabelonernes layout.
» Tilgå Serviceportalen