Optimering af arbejdsgange vedrørende refusion
Statens Refusion bidrager til at optimere og automatisere processen vedrørende anmeldelse og anmodning om refusion. På nuværende tidspunkt er det muligt via Statens Refusion at anmelde og anmode om refusion for sygdom og barsel.
Statens Refusion har integration til Statens Lønsystem og NemRefusion. Via integration til Statens Lønsystem optimeres arbejdsgange, da der automatisk hentes oplysninger, som tidligere skulle tastes manuelt. Dermed sikres færre fejl og højere kvalitet i sagsbehandlingen. Integrationen til NemRefusion sikrer, at der rettidigt anmeldes og anmodes om refusion.
Hvad synes de kunder som har prøvet Statens Refusion?
Statens Refusion har siden sommerferien været i pilottest hos udvalgte kunder. Pilotkunderne siger blandt andet, at Statens Refusion er en løsning, der er nem og intuitiv at anvende. Det nævnes også, som en klar fordel, at der ikke som tidligere, skal foretages løbende signering undervejs i forbindelse med anmeldelse og anmodning om refusion. I Statens Refusion er der ingen tidskrævende signering undervejs, når først man er logget ind i løsningen.
Det kommende udviklingsforløb
I 1. halvår af 2024 arbejdes der med udvikling af funktionalitet til søgning af refusion til blandt andet pasning af alvorligt sygt barn, ressourceforløb/jobafklaring og løntilskud. Det forventes, at disse refusionsformer vil være færdigudviklet op mod sommerferien.
Vil du vide mere om Statens Refusion og hvordan du kan tilmelde din institution?
Det er nu muligt for kunder af Statens Lønløsning at tage Statens Refusion i anvendelse. Læs i første omgang mere om Statens Refusion på Økonomistyrelsens hjemmeside, hvor du blandt andet kan finde en generelt introduktion til løsningen og en FAQ. Du kan også finde en tilmeldingsblanket og læse mere om, hvordan du tilmelder dig et webinar, hvor funktionaliteten og arbejdsgangene i Statens Refusion bliver gennemgået. |