Nyt fra Økonomistyrelsen
Økonomistyrelsen - logo
9/02/2024

Nyhedsbrev fra Statens Lønløsning

Du vil i Nyhedsbrevet finde generel og overordnet information om Statens Lønløsning. Løninformationen, som der linkes til nedenfor, indeholder mere specifik og detaljeret løninformation, der er målrettet de lønmedarbejdere, hvis arbejdsopgaver er tæt knyttet til systemerne i Statens Lønløsning.

Hent seneste Løninformation

Løninformation fra seneste lønkørsel er nu klar. 
 
Løn fra denne kørsel er til disposition torsdag d. 15. februar 2024.
» Gå til Løninformation nr. 03 fra LG 03/2024, 1. lønkørsel

Resultat af Økonomistyrelsens brugertilfredshedsundersøgelse

Økonomistyrelsen gennemførte tilbage i september 2023 den årlige Brugertilfredshedsundersøgelse. Brugertilfredshedsundersøgelsen vedrører Økonomistyrelsens digitale løsninger, herunder Statens Lønløsning samt kurser og rådgivning.
 
Den generelle tilfredshed med Statens Lønløsning har siden 2020 ligget højt med et gennemsnit på 4,0 - hvor 5,0 er højest værdi. Tilsvarende høje gennemsnit på 4,0 har Statens Lønløsning i Brugertilfredshedsundersøgelse for 2023 når det drejer sig om ”Faglighed” og ”Support”.
Du kan læse mere om Økonomistyrelsens Brugertilfredshedsundersøgelse for 2023 her:
» Resultatet af den årlige brugertilfredshedsundersøgelse 2023

Her finder du relevant information om Statens Lønløsning

Løninformation udkommer 2 gange om måneden 2 dage efter lønkørslen. Du kan finde Løninformationerne på hjemmesiden eller via et link i Nyhedsbrevet.
 
Indholdet i Løninformationerne vedrørende den aktuelle lønkørsel og henvender sig til medarbejdere, der arbejder med lønsagsbehandling og indberetninger i SLS og HR-Løn. Vi forsøger at synliggøre hvilke ændringer, der er foretaget af Økonomistyrelsen og hvilke konkrete opgaver brugerne har i forhold til indberetninger i lønsystemet.
 
Nyhedsbrevet udkommer ligeledes 2 gange om måneden 2 dage efter lønkørslen.
 
I Nyhedsbrevene finder du lidt bredere information, der er relevant for dig som arbejder med løn og HR. Det kan være information om ny funktionalitet i lønsystemet, fx Barselsbilledet eller information om nye centrale overenskomster. Der kan også være emner med mere tværgående relevans som behandles i både Løninformation og Nyhedsbrev. Et eksempel kunne være Seniorbonus, hvor generel information vil fremgå i Nyhedsbrevet, mens de konkrete ændringer i lønsystemet og eventuelle opgaver til brugerne, vil fremgå af Løninformationen.

Flere informationer

Vil du vide mere om hvilke udviklingstiltag, der er undervejs i relation til Statens Lønløsning?
Find nyhedsbreve om Løn- og HR systemer – og tilmeld dig: Aktuelt fra Statens Lønløsning (udsendes 3-5 gange årligt)
» Klik ind på nyhedsbreve om Løn- og HR systemer

Driftsinformation

Vil du vide mere om, hvornår Statens Lønløsning ikke er tilgængelig på grund af planlagt systemarbejde? 
» Klik ind på Driftsstatus